DE DOOR DR. RATH OPGERICHTE GEZONDHEIDSONDERNEMING IS UNIEK OP DE WERELD:
ALLE WINST VLOEIT TERUG IN EEN STICHTING ZONDER WINSTOOGMERK. lees hier verder…

Dr. Rath Health Foundation

Dr. Rath Health Foundation

Media – Natuurlijke gezondheid

1       2      >      

13.11.2010

Vitaminetekort maakt kinderen dik

Volkskrant 13 november 2010

VITAMINE D Kinderen met een gebrek aan vitamine D worden sneller dik en krijgen meer vet rond hun taille dan leeftijdsgenoten die over voldoende vitamine D beschikken.

Dat blijkt uit een studie die verschijnt in het American Journal of Clinical Nutrition. Onderzoekers volgden ruim twee jaar lang bijna 500 Colombiaanse schoolkinderen. Van hen had 10 procent een gebrek aan vitamine D; bij nog eens 46 procent was het gehalte ontoereikend.

Te veel buikvet verhoogt het risico op diabetes type 2 en hartklachten op latere leeftijd.

november 2010

Wandelen voor een gezond leven.

Dagelijks lichte, matige inspanning, zoals wandelen of fietsen, kan u aan een langer leven helpen.

Bron: Medisch dossier November 2010

Lees hier het hele artikel

november 2010

Bes voorkomt Jo-Jo effect.

Mensen die afvallen, komen vaak vrij snel weer evenveel aan. Maar nu denken wetenschappers dat een eenvoudige bes, die in Noord- en Oost Europa en in Noord-Amerika groeit, de vicieuze cirkel van het ‘jojodiëten’ kan doorbreken

Bron: Medisch dossier november 2010

Lees hier het hele artikel.

oktober 2010

Brocolli en Spruitjes tegen uitzaaiing kanker:

Broccoli en spruitjes kunnen de uitzaaiing (metastasering) van kanker stoppen. Deze groenten bevatten, evenals andere groentesoorten van het geslacht Brassica, een natuurlijk bestanddeel genaamd ‘I3C’ (indol-3-carbinol) dat effectief kankerbestrijdend blijkt te zijn en dat vermeerdering van kankercellen voorkomt.

Bron: Medisch dossier oktober 2010-11-29

Lees hier het hele artikel.

oktober 2010

Door het drinken van koffie of thee kunt u uw risico op een hartziekte verlagen, zo blijkt uit een nieuw Nederlands onderzoek.

Bron: Medisch dossier oktober 2010

Lees hier het hele artikel.

oktober 2010

Rode bietensap tegen hoge bloedruk

Rode bietensap kan een hoge bloeddruk (ofwel hypertensie) binnen 24 uur doen dalen, zo blijkt uit een nieuw onderzoek.

Bron: Medisch dossier oktober 2010

Lees hier het hele artikel.

oktober 2010

Donkere chocolade verlaagt de bloeddruk

Wie hoge bloeddruk heeft moet donkere chocolade eten. Dat kan de bloeddruk ‘significant’ doen dalen en is wellicht even effectief als een krachtig bloeddrukverlagend geneesmiddel.

Bron: Medisch dossier Oktober 2010-11-29

Lees hier het hele artikel.

oktober 2010

Omega-3 tegen chronische depressies

Omega-3 bevattende visoliesupplementen kunnen chronische depressies, die een ernstige handicap vormen, even effectief bestrijden als een krachtig antidepressivum, zo blijkt uit nieuw onderzoek.

Bron: Medisch dossier Oktober 2010

Lees hier het hele artikel.

oktober 2010

Kerrie en Koenjit voor je gezondheid

Een krachtig ingrediënt van kerrie en gele curry-gerechten kan helpen tegen kanker en (andere) inflammatoire aandoeningen.

Bron: Medisch dossier oktober 2010

Lees hier het hele artikel.

oktober 2010

Appelsap goed tegen Alzenheimer

Van de ernstigste gevolgen van de ziekte van Alzheimer kan  een aantal verbeterd worden door slechts twee glazen appelsap per dag te drinken.

Bron: Medisch dossier oktober 2010

Lees hier het hele artikel.

juli 2010

Moedermelk wellicht beste kankerbestrijder

Allemaal weten we wel dat moedermelk het allerbeste is, maar nu heeft de wetenschap tevens ontdekt dat het ook één van de beste middelen tegen kanker kan zijn. Menselijke moedermelk bevat namelijk een natuurlijke stof die 40 verschillende soorten kanker blijkt te doden

Bron: Medisch dossier juli 2010

Lees hier het hele artikel.

juli 2010

Tomaat: een wondermiddel uit de natuur

De alledaagse tomaat is misschien een krachtig middel tegen kanker en hartziekte

Terwijl de gezondheidsbranche hoog opgeeft van het heilzame effect van exotisch fruit zoals nonivruchten en goji-bessen (‘rode mispel’), richten onderzoekers zich op de eenvoudige tomaat. Zij constateren dat een dieet dat rijk is aan tomaten – rauw of gekookt – een eenvoudige manier kan zijn om levensbedreigende aandoeningen als kanker en hartziekten van het lijf te houden.

Bron: Medisch dossier juli 2010

Lees hier het hele artikel.

juli 2010

Vitaminen kunnen het risico op borstkanker verkleinen

Reeds in hun standaard dagelijkse dosis kunnen vitamine- en calciumsupplementen het risico op borstkanker drastisch verlagen.

Bron: Medisch dossier juli 2010

» Lees hier het hele artikel.

1       2      >